Monday, January 9, 2012

Mini Pizza Telor.....

Assalamualaikum dan slmt berjumpa kembali di hari Isnin 9 Januari 2012....alhamdulillah kita semua masih diberi peluang utk melihat keindahan Allah.....

Hari tu Liza ternmpak mini pizza telor kat dapur Kak Paty, mmg nmpk menarik dan gerenti anak2 Liza akan suka....so umi dia pun bereksperimen la, disebabkan kat umah ni takde stok roti arab, so, Liza guna roti burger jer dan buat cam burger.....alhamdulillah mmg ramalanku benar belaka, anak2 suka sgt dgn pizza telor ni...

                                                     Ni rupa pizza sebelum dibakar yer....

RESEPI MINI PIZZA ROTI

Bhn2:

Roti burger
Butter
Telur
Ajishio black pepper
Mayonis
Sos cili
Mix vege - Xde stok
Cheese


- sapu roti dengan sedikit butter dan biarkan sekejap di atas kuali leper dengan api kecil. Angkat dn ketepikan.
- masukkan acuan ke dalam kuali leper. Letak sedikit butter dan pecahkan sebiji telur. Kacau-kacau sedikit supaya kuning telur pecah. Letak sedikit serbuk lada hitam.

- taburkan mix veges di permukaan telur. Picitkan mayonis dan sos cili. Biarkan sebentar.
- apabila tepi telur sudah mula mengeras, tanggalkan acuan.
- sapu permukaan roti tadi dengan sedikit mayonis dan letakkan telur yang sudah siap di atasnya.
- lakukan sehingga habis.
- letak mini piza telur yang telah siap di atas dulang pembakar. Tabur dengan mozarella cheese...Liza guna cheddar cheese.. Dan bakar ikut keadaan suhu oven masing-masing sebentar saja sehingga cheese cair.


Dah pun siap....terima kasih Kak Paty atas kesedapan pizza telor yg mmg tak terkata ni.....'senyummm tak perlu kata apa2'....hihihihihhi

6 comments:

Paty's Kitchen - Cook with passion. said...

Jangan lupa pengerasnya ya!!!

Zaliedana said...

aSSALAM KAK,WAH KALO GINI,BKN JER ANK2 SUKA,MAK BAPA BUDAK PON SUKA NIH,NMPAK SEDAP N SIMPLE KAN..

Cheq Sue said...

wah, mesti anak2nya makan sampai tak cukup siap mintak2 dibuat lagi...

Liza said...

wahhh kak paty, siap mintak pengeras lagi...nah amik ayam golek ni...hihihih

Liza said...

wslam ct...betul tu ct, bapak dia org pun suka tp akak kurengg sikit...

Liza said...

betul tu cheq sue, siap mintak suh buatkan lg...best sgt kot...hihihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...