Saturday, January 7, 2012

Roti Gulung Sosej....

Assalamualaikum dan salam ceria semua....ari ni ptg bru blh jenguk dapur kat sini, biase la bz skt.....ntah ape yg dibzkan tak tau la pulak.....hihihihi

Ari ni Liza juz nk tayang roti gulung sosej yg buat hari tu....ni peberet anak2 Liza, so mmg selalu lah kena buat....resepi ni Liza CnP dr Aziemas MyR ....mintak halal yer, Liza tempek kat sini pulak...


Roti ni Liza potong dua utk mudahkan anak2 makan....

RESEPI ROTI GULUNG SOSEJ

Bhn2:
  • 8 keping roti tawar (gardenia @ apa saja) - dibuang tepinya
  • 8 sosej ayam @ daging
  • 1 biji telur - dipukul sedikit
  • secubit garam
  • sedikit serbuk lada sulah
  • breadcrumbs (serbuk roti) - secukupnya
  • minyak untuk menggoreng
  • 8 keping cheese - Liza tambah
Cara cara:
  1. Gelek roti hingga nipis/leper
  2. Balut sosej dan cheese dengan roti yg leper tadi..gulungkan
  3. Potong lebihan sosej yg lebih ditepi roti supaya nmpk kemas
  4. Masukan garam & serbuk lada sulah dlm telur. Celup gulungan roti td ke dalam telur
  5. Salut @ golek2kan roti yg dh dcelup dgn telur ke dlm breadcrumbs
  6. Goreng gulungan roti td ke dalam minyak yg panas hingga kuning keemasan
  7. Dh siap..enak dmkn bercicah sos & mayonis




    8 comments:

    Amie said...

    Selamat petang Liza,
    anak-anak suka makan roti gulung sosej... kalau buat kita sorang2 je, tapi naksiap goreng tak sampai 5 minit dah licin!

    Kak Noor said...

    Anak-anak Kak Noor suka roti gulung sosej ini. Tiap-tiap pagi beli aje kat depan rumah; 3 biji RM1.00 (separuh roti. Nanti kak noor cuba buat ye... puas makan sikit!

    Puan Ros @ Sinaranmenu.blogspot said...

    Liza...kecik2 ...comel2...roti tu.Laling kak ros mesti suka,sebab dia suka benda2 yang boleh masuk sebiji-sebiji kat mulut.

    tun_telani said...

    assalamualaikum kak liza ^^ tun suka makan niii... kalau dh xde idea sgt nk bekfes apa, roti sosej ni mmg penyelamat. senang, sedap, n kompom laku.

    Yana Shaiful said...

    rmai suka roti gulung sosej ni kan.. senang nk bt and paling suka cepat abis..comel jgk bt kecik2 cmtu.. senang skali ngap jer hikhikk

    nuwairani ismail said...

    adoi kak liza! terus rasa lapar tengok roti goreng garing2 mcm ni....suke sangat!

    Paty's Kitchen - Cook with passion. said...

    Ini letak atas meja tak sampai dua minit lesap...budak2 kalau menu macam ini...cepat licin pinggan

    rahel said...

    Kudapan yang kusukai...sedap wat sarapan ni..

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...