Friday, January 27, 2012

Puding Roti....


Puding yg menjadi poooojaaan hati cik hubby....suka sgt dia mkn benda2 yg lembut2 dan manis berlemak cmni..Liza ni tolong buatkan jer  puding roti utk dia n anak2..tak pernah langsung nak merasa cmner rasa puding ni...mmg rugi la kan...tp ape nk buek, not my taste....hihihihi

Jom la kita tgk resepi kali ni yer..

RESEPI PUDING ROTI

Bhn2:

500 ml susu segar/fresh milk
9 keping roti putih

Bahan B:

4 sudu besar gula halus
4 sudu besar butter
2 biji telur ayam
1 sudu teh esen vanilla
1 sudu besar tepung jagung


Bahan C:
4 sudu besar choc chips

- Susun roti dalam loyang atau bekas yang sesuai dan rendam dalam susu 1/2 jam
 - Kacau dan gaul rata bahan B.
 - Masukkan choc chips antara setiap lapisan roti dan tuangkan bhn B kedalam loyang.
 - Bakar dalam suhu 180'C selama 30 minit/masak.



Hubby ngan anak2 suka mkn puding roti ni tanpa sos kastad..so pada sesape yg nak buat sos kastad tu tgk resepi kat bawah yer...

SOS KASTAD

1 tin susu cair
2 s/b tepung kastad
2 s/b gula

- Gaulkan bahan sos kastad dan masakkan diatas api yg sederhana sebentar.
- Tuangkan sos diatas puding semasa menghidang.





3 comments:

Zaliedana said...

Kak Liza,sy suka puding Roti,tapi xpernah wat,coz rasa cam hubby kureng jer,tapi xtaulah kut2 dia suka lak,nnti2 nak wat lah..Nmpk sedap tuh kak,kalo mkn ngan kuah kastard lagi sedap nih..

tun_telani said...

kak liza, x suka mkn ye.. xpe, bahagian akak kasi kt tun. tun suka makan ^^ tp tun lagii suka bila ada custard. puding roti panas2 mkn ngan custard sejuk.. sedap sgt!

rahel said...

Liza,minta puding roti sepotong..hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...