Friday, November 18, 2011

Alhamdulillah.....Akhirnya Doa Dimakbulkan.....

Assalamualaikum dan salam ceria semua....ape khabar? diharapkan semuanya berada di bawah lindungan Yang Maha Esa......Aminnnn..

Sejak dua hari lepas mmg Liza xmasuk dapur, risau di hati ni hanya Allah yg tahu bila fikirkan resullt UPSR angah yg akan keluar nnt......dup dup dup dup,mmg laju betul degupan jantung masa tu....malam tu pun liza mmg tak boleh tidur lena....,rasa terus nk g sekolah tgk result angah.....hihihhihi

Akhirnya hari yg ditunggu2 pun tiba...lagi lah tak keruan umi ni....macam2 perasaan ada masa tu....sedih, takut, risau, pendek kata all in 1 la......hanya yg mampu Liza buat masa tu berdoa bnyk2 dan cuba bertenang depan angah....umi tak nak angah risau sgt...

Breakfast semalam pun umi tau angah tak lalu mkn....kesian sgt masa tu tp umi tak mampu nak buat apa2....masa tu pun Liza sempat pesan kat dia "walau apa pun result angah ari ni, angah kena terima dan redha, sbb umi ngan papa tau angah dah buat the best". lpas tu dia ckp "tp angah takut angah tak dapat"...Insyaallah.....

Akhirnya, bila diumumkan pelajar yg mendapat 5A dan disuruh naik ke pentas lagi la menggigil uminya....student SKBBBK yg dapt 5A pun tak ramai tahun ni, cuma 13 org jer...tu lagi lah buat Liza tak keruan tp tetap mengharapkan angah adalah salah srg dpd mereka..

Bila nama pelajar ke 10 diumumkan, dan masih tak de lagi nama angah, Liza mmg rasa mcm nak menangis..."Ya Allah, Kau berikanlah kejayaan kpd anakku di atas segala usahanya selama ini....."
Dannnn akhirnya Nurul Natasha bt Kamaruzaman.......Ya Allah, Kau makbulkan jua segala doaku. syukur Ya Allah......alhamdulillah..

Akhirnya terjawab sudah penantian selama ini....pengorbanan angah tak sia sia....kita terpaksa berkorban tak balik raya adalah sesuatu yg menyedihkan bg anak2 umi semua...tp angah dah bayar kesedihan tu dgn result angah semalam.....alhamdulillah....


Kami semua bngga dgn angah dan mengharapkan kejayaan yg berterusan.....teruskan kecemerlangan ini dan ingat perjalanan angah masih jauh, terlalu jauh lagi.....angah dan abg akan jadi contoh terbaik pada adik2.....Insyaallah....



Ni la pelajar2 yg mendapat 5A bersama Guru Penyelaras Thn 6....angah berdiri 4 org dr kiri....Alhamdulillah segala penat lelah angah selama ini mmbuahkan hasil yang baik....Alhamdulillah.....



30 comments:

Ida,Japan said...

Tahniah utk angah....alhamdulillah, sejuk hati k'liza kan

Naz / Nadz COSK said...

Assallamualaikum Liza..
Wahh.. seronoknya bila dah dapat result yg diidam2kan.. Alhamdulillah.. Tahniah utk anak Liza.. Mmg berdebar kan nak tunggu saat2 keputusan dimaklumkan. Selalunya ibu yg berdebar lebih kadang2 tu kan.. Macam Naz kalau anak2 ujian bulanan pun, Naz yang lebih2 kalut..hehehe

lina said...

salam Tahniah utk kedua2 nya :)

Citarasa Rinduan said...

kak liza.......
ayu tumpang happy, bangga dgn keputusan angah

sejuk perut k.liza....
berkat..
tahniah k.liza...

(ayu yg menitis air mata kegembiraan.. sungguh...)

Liza said...

Tima kaseh ida...mmg rasa lega sgt...alhamdulillah..

Liza said...

wslam naz...mmg pun, umi dia ni dah berapa kali keluar masuk toilet smlm...anak relax jer....hihihhi

Liza said...

thanx lina...

Liza said...

tima kaseh ayu...syukur alhamdulillah...

EmbunRosaliza said...

Assalam Liza, tahniah buat angah, dan semoga angah terus berjaya

che mid said...

Tahniah buat liza kerana menjadi ibu yang berjaya mendidik anak. Dalam sibuk mengintai dapur pun, pelajaran anak tetap utama.. Alhamdulillah..

norlieharumaini said...

tahniah..

rahel said...

Tahniah untuk angah..sejuk hati mak dia..

tun_telani said...

alhamdulillah... tahniah buat angah dan kak lieza sekeluarga ^^

cik cek said...

Tahniah tuk Angah...teruskan usaha tuk jadi anak dan pelajar cemerlang...Angah boleh...berkat doa ibu ...ayah...Insyaallah...sukses selalu...

ieja amieja said...

alhamdulillah...tahniah buat ank akk..snk sy dpt 4A1B..pun syukur jgk..

Yana Shaiful said...

Salam Kak Liza..rmai yg dpt berita gembira semalam kan..Tahniah utk kak Liza dan angah..semoga angah akan trus berjaya pd masa depan :=)

Along Maklong said...

liza..
maklong ucap tahniah buat anak dan ibunya sekali.. teringat zaman anak bongsu maklong dulu2.. meleleh2 airmata kegembiraan..
semuga terus berjaya..

Nurul said...

Tahniah buat K Liza dan Angah...
Semoga terus menempa kejayaan seterusnya... :)

Liza said...

wslam rosa...tmakasih...insyaallah...aminnn

Liza said...

timakasih bbnyak kak mid...alhamdulillah...

Liza said...

kak norlie....thanx yer kak...

Liza said...

tima kaseh rahel....alhamdulillah syukur...

Liza said...

alhamdulillah...tima kaseh tun..

Liza said...

tima kaseh kak cek....insyaallah....Aminnnn

Liza said...

betul tu Ieja...apa pun rslt anak2, bersyukurlah sbb mereka dah buat yg terbaik....

Liza said...

salam yana....insyaallah...Aminnn....thnx yer...

Liza said...

Tima kaseh Nurul....Aminnnnn

Zaliedana said...

KakLiza,patutlah sunyi ajer dapo akak,hihiAlhamdulillah,tahniah utk angah n utk akak n family juga ya..Mesti rasa best n gembira sangat kan..Moga angah berjaya didunia n akhirat ya..Perjalanan masih jauh lagi..

Diana @ Melley Mey said...

Tahniah buat liza sekeluarga.. Diana tumpang gembira n bangga dengan kejayaan anak liza.. moga dia akan terus berjaya dgn cemerlangnya d masa akan datang.. Amin...

Acik Erna said...

Tahniah untuk angah dan buat ibunya jugak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...