Friday, March 30, 2012

Muffin Jagung....


Sebenarnya kan Liza suka sangat la buat muffin, sbb kan senang sangat...bak kata cik hubby, sambil korek gigi pun dah boleh siap....hihihihi melampau betul...

Liza dah pernah buat muffin ni, dan kali ni buat lagi sbb anak2 suka dgn rasa jagung tu...moh la kita intai resepi ni yer..

RESEPI MUFFIN JAGUNG

Bhn2 A :

2 cwn tpg gandum
1 s/t baking powder
1 s/t soda bikarbonat
1 s/ t garam
- semua bhn di atas diayak.

Bhn2 B :

1 cwn jagung krim dalam tin
1 cwn minyak masak
1 cwn gula pasir
1 biji telur - dipukul sedikit
Pewarna kuning
Esen jagung

- panaskan oven 180 C.
- campurkan bhn2 B ke dlm bhn2 A.
- gaul rata menggunakan spatula, jgn digaul terlalu lama..
- masukkan ke dlm paper cup dan bakar selama 20- 25 minit atau sehingga masak.
- sejukkan dan sedia dihidang.







5 comments:

ijayuji said...

Salam kak liza! lawooo muffin akak! tak pernah buat pulak muffin jagung, puding jagung pernah buat hihihi... nmpk sedap ni, kaler pun cantek jerrr :)

Mas said...

cantik betul muffin tu, penuh naik dlm cup muffin nampak sgt gebu. mesti sedap ni!

Mas said...

wahhh...cantikk betoi mapin jagung tu naik kak....
geramm mas tengok....

Ucu Faridah said...

dah terbau2 mapin kat lubang idung ucu ni...
kalau buat sambil korek idung..blh siap cepat jugak ke...hahaha..

Qasey Honey said...

wah Kak Liza nmpk sedap la mufin jagung tu..bhgn ats tu pon nmpk garing...mesti best ni...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...