Thursday, November 10, 2011

Jagung Manis ala KR.....


Selalu kalau pergi rumah pakcik Kenny, budak2 tak puas mkn jagung ni...bkn setakat bdk2 jer, mak budak pun tak puas jugak....ekekeke...so hari tu Liza buat la jagung ni, punya la bnyak Yana mkn...siap cakap macam jagung Kenny Rogers....hiihhii

Resepi ni Liza CnP dr MyR,  dr Aziemas, thanx yer...Liza share kat sini pulak....

RESEPI JAGUNG MANIS

Bhn2
  • 500 gm jagung ( leh dpt dbhgn frozen )
  • Karot - potong kecik2 - Liza tambah yg ni.
  • 2 s b butter
  • 4 s b susu pekat manis ( kemanisn ikut suka )
  • secubit garam

Cara-cara

  1. Kukus jagung dlm 20 minit..lg lama lg sedap :)
  2. Jagung dh masak..dlm bekas lain..masukkan jagung yg masih panas2, gaul dengan butter, susu pekat manis dan tabur secubit garam.
  3. Sebatikan..dh siap....enak dimakan semasa masih panas2..


                                                                     Yummmyyyyy...

10 comments:

hazila said...

Lamanya kita tak pergi rumah pakcik Kenny. hehehehe.. tapi jagung memang fav.

Zaliedana said...

Assalam kak,sy pon duk cadang nak wat jagung gini gak,coz jagung da lagi 1tongkol..Selalu sy msk microwave ajer kak,pastu wak klq baru gaul ngan susu pekat n butter,pastu garam cikit,mmg sedaplah..

Chik Mimi said...

tq kak singgah rumah ,mmg berbaloi buat ni sebab kalau kat R&R rm2.50 secup

Liza said...

Hazila, Liza pun g jarang2 gak...time poket kembong br blh g....hihihihi

Liza said...

Wslam ct..mmg jagung ni anak2 suka kan...

Liza said...

tu la mimi..lg berbaloi kalau buat sendiri kan...

~~zAnAfAhMi~~ said...

pakcik Kenny tu mahal beno jualannya.....hehe...semangkok tak cukup ye?

cik cek said...

Liza....

pas ni tak yah lagi gi ghumah pak cik Kenny kan...leh buat seniri kat rumah...lebih murah dan puasnya makan...:D

nuwairani ismail said...

zaman dulu2 kalo setiap kali gi market mesti beli jagung manis di luar kedai tu...suke sgt makan..pasni nak buat sendiri la..lagi jimat...

rahel said...

Mat malam Liza..
Rahel tengok jagung manis terus teringat jew kalo gi market...mesti beli punya utk mkn..hehe..memang sedap..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...