Tuesday, October 18, 2011

Sandwic Telur..


Sandwic telur breakfast kitaorg semalam..angah dan kakak pun siap bawa bekal lagi...tiapkali bawa bekal sandwic ni pergi sekolah, cnfrm akan bawa lagi besoknya...hahahha.. sbb kan request dr kawan2 pulak...suka betol bdk2 mkn sandwic ni...Liza pun suka buat sandwic ni, selain senang,bg Liza sandwic ni jugak berkhasiat tuk anak2 yg tgh membesar...resepi yg simple jer, jom kita intai...


RESEPI SANDWIC TELUR

Bhn2

Telur  2 biji - direbus hingga masak
Sdkt serbuk lada sulah
3 s/b mayonis / lebih
Roti secukupnya

- lenyek telur hingga hancur.
- masukkan srbk lada sulah dan mayonis
- gaul sebati dan sapu atas roti.
- potong kulit roti dan sedia dihidang..


Telur yg tak habis tu blh smpan dlm bekas bertutup dan letak dlm fridge...bila2 nak buat juz sapu kat roti jer...kan senang...hiihihi

6 comments:

che mid said...

Salam, senang je kan..

Ucu Faridah said...

senang dan mengeyangkan....

Liza said...

che mid...yg penting anak2 suka, xgitu...hihiihi

Liza said...

salam ucu..mmg teramat senang dan mengenyangkan...dan yg paling penting berkhasiat...

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

akak pun selalu wat sandwich telur gini.. anak2 mmg suka. kdg tu campur ngan crabstik rebus carik2kan.. hihi...

Liza said...

kak madihaa...gud idea tu..nnt liza pun nk buat cmtu gak la..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...