Monday, October 10, 2011

Bubur Nasi Ayam...

Salam bersiaran kembali di hari Isnin 10 Oktober 2011 bersamaan 12 Zulkaedah 1432H...sebenarnya anak2 Liza suka sgt ngan bubur nasi ni...tiap kali g McD takde benda lain yg diaorg order...asyik2 bubur nasi..esp si Yana tu...last2 terpikir la nak buat bubur nasi macam McD pulak...tak dapt 100% sama pun, dapat ala2 pun dh cukup kan...jadi stlh diskodeng dan diselongkar kat mana yg patut, akhirnya terciptalah bubur nasi ayam ala2 McD...hihihi (konon konon)..


Alhamdulillah anak2 cakap sedap dan tiap kali buat diaorg akan makan bertambah2...diaorg cakap lg sedap dr McD...(hihihi, bodek nmpk)..ye la, bila kita buat sendiri ni macam2 yg kita blh tambah kan, lauk pun blh letak bnyak2..tu yg buat lg sodap tu...moh kita tgk resepi pulak...

RESEPI BUBUR NASI AYAM

Bhn2

Beras
Ubi kentang - potong dadu
Karot - potong dadu
Bwg pth - ketuk
Ayam - potong dadu
Air secukupnya
Garam
Serbuk perasa
Minyak bijan
Daun sup
Bwg goreng

- beras dibasuh dan direbus dgn air hingga beras separuh hancur dgn api kecil.
- masukkan ayam,ubi kentang, karot dan bwg pth dan masak lg hingga beras betul2 hancur.
- bubuh sedikit garam dan perasa .
- bila dh cukup rasanya, tutup api dan titiskan beberapa titik minyak bijan.
- taburkan bwg grg dan daun sup dan sedia dihidang panas2..


Kalau tambah ikan bilis grg mesti lg sodap kan....masak senang macam ni hari2 pun tak pe...anak suka, ibu setuju...hahaha (nmpk sgt kemalasannya)...

4 comments:

Sue @ Nenie said...

salanm..emmmm sedapnyaaaa.....

Liza said...

mmg sedap Sue..xyah g McD dah..hihihi

ieja amieja said...

budak2 mmg suka bubur yg berwarna warni cam ni..kene lak rasanyer mmg sedapkan..sy yg mmg blm chat betul ni terliur gak tgk ni..yumyum..

Toko Online Kalistajaya said...

mg bermanfaat..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...