Wednesday, October 19, 2011

Telur Dadar Mayonis...mari dekat, mari dekat..


Menu simple yg best...kalau rasa dh xtau nk masak apa, Liza akan masak telur dadar ni...tp kali ni Liza tambah mayonis dan crabstick...mmg sedap, mmg lembut..kalau tak caya,cubalah...



RESEPI  TELUR DADAR MAYONIS

Bhn2

Telur - 3 biji
Mayonis - 2 s/b
Crabstick - 2 btg
Sdkt garam
Bwg besar - dihiris bulat
Lada merah - dipotong serong

- campur semua ke dalam mangkuk dan pukul  sdkt.
- panaskan sdkt minyak dan grg telur dgn api perlahan sehingga masak.
- terbalikkan telur dan biarkan ia masak di kedua dua belah.
- angkat dan sedia dihidang .

5 comments:

hazila said...

Salam liza,
saya memang simpan stok telur sebab lauk penyelamat. Kalau dah terlebih rajin pun boleh goreng telur je.

rahel said...

Mat malam Liza..
Rahel singgah kejap tengok telur dadar mayonis,selalu gak buat telur dadar..sedap.

kzai said...

salam ziarah liza..emmm..sedapnya telor dada mayonis yg gebu tu..akak mmg suka dgn kuih tepung bungkus feberet anak liza tu...mmg sedap

Anna Qawina said...

aslmkm...sedap kan telur boh mayo..anak2 saya kalau buat dadar mesti tanya ada mayo tak..hehe

cik cek said...

Telur dadar mayonis...emmmm...memang gebu dan sedappp...yummyyy...:D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...