Wednesday, February 1, 2012

Maggi Kari Berapi....slurrrrpppp


Haaaa...sape nak, angkat tangan...malam ni kitaorg dinner ngan maggi jer...tp kan mmg dr kecik Liza adik beradik tak diajar utk mkn maggi dgn air panas....kalau makan maggi, mst kena tumis bwg pth dan letak lauk n sayur...kira macam lengkap lah segala nutrisi dlm maggi tu...

So, sekarang Liza ajar anak2 Liza benda yg sama...sampaikan diaorg mmg tak boleh nak telan kalau makan maggi semata2...walaupun benda ni nmpk cam simple, tp Liza pernah dgr kata2 dr pakar pemakanan, mmg maggi makanan yg tak sihat TP kalau kita tambahkan sayur dan lauk2 kat dalam tu, dia akan jadi mkanan yg sihat....

Liza letak resepi kat sini utk rujukan anak2 Liza nnt, mana tau besok2 bila dah duduk sendiri, senangkan...


RESEPI MAGGI KARI

Bhn2:

5 paket maggi kari berapi
4 ulas bawang pth - hiris
1 ikat sawi / kobis
5 biji telur
Air secukupnya - utk kuah
Sdkt minyak - utk menumis

- panaskan minyak dan tumis bwg pth hingga wangi.
- masukkan air dan biar mendidih.
- masukkan btg sawi dan perencah kari dan biar mendidih sekali lg.
- pecahkan telur dan masukkan maggi.
- masak sekejap shj dan tutup api.
- kalau nk lebih pedas, tambahkan potongan cilipadi...

8 comments:

Melly Octaviana said...

Hey Liza...Sedap nya makan maggie malam malam begini.. slurrp
Salam kenal juga dari melly.. ;)

che mid said...

Che Mid belum teringin makan yang berapi.. masih setia pada kari biasa.. Liza ni memang telus dan jujur orangnya ya.. tak selindung tentang menu.. menu simple macam ni masih ok utk disiarkan..

Wani said...

waduh kak liza ... dinner makan maggi je... tapi x pe dah slurpppp berapi ..dah tu hihihi.... wani dah setahun kot x makan huhu... kalau buat pun beli mee mcm maggi tu je .. pastu buat sup ...

rahel said...

skali-skala makan maggie memang best kan..

Cekgu Maz said...

salam...wah nie peberet saya nie...dolu time ngandung hari2 musti nak makan megi kari...sekarang anak memang pantang jumpa musti nak...kenan la tu.. ;)

nuwairani ismail said...

nani pon xleh nk telan kalo megi yg rendam air panas..mesti nk masak megi tu. tp kalo setakat kosong aje tak kesah, janji masak.

mala said...

sekali-sekala kena maggi sedap!

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

adeh biler tgk pic ni teringin plak
sat nk gi cari
ader maggi kari cintan jer uols nangesss

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...