Thursday, June 14, 2012

Muffin Pisang Coklat....


Buat lagi utk kali yg keberapa pun Liza tak tau, mmg sedap dan menepati selera kami.....jom kita terus tgk resepi ye, sebelum ni pun Liza pernah buat kat SINI...

RESEPI MUFFIN PISANG COKLAT KAK HANIELIZA

Bhn2 A:

2 cawan tpg gandum
2 s/mkn srbk koko
1 s/t soda bikarbonat
1 s/t baking powder
Garam

- semua bhn di atas diayak..

Bhn2 B:

1 cawan pisang emas - sudah dilecek
1 cawan minyak masak
1 cawan gula perang
2 biji telur - dipukul sedikit

- panaskan oven 180C.
- masukkan semua bhn A ke dlm bhn B..
- gaul sebati, tp jgn lama sgt
- masukkan dlm bekas muffin dan bakar selama 20 minit..
- dah ready...senang kannn

12 comments:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Liza..nampak sedap muffin pisang tu.Mesti baunya semerbak 1 umah kan...

inahar ali said...
This comment has been removed by the author.
inahar ali said...

bak akak mafin 2 ketui liza..hehe!

Shahriah Abdullah Novelis said...

sedap... bau pisang waduhh lemak dan harum aje bila di kunyah kan kan..:))

Tina Othman said...

salam kakliza

sedapnya mapin tu, tina coklat2 ni alah hehe

quinnie said...

gebu je rupa muffin nye kak...lama betul saya tak makan pisang..ingat esok kalau gi pasar malam nak beli la..buat makan..hehehe

sedapnya ikan kat bawah ni..saya paling suka ikan masak sambal..hari2 pun tak pe..kekekke

Asmara said...

muffin coklat pisang mmg kegemaran anak2, suka buat yg belang2 tu. hehe..

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

suka jugak
tapi x der stok pisang nak buat hari ni...

anymz said...

salam liza,sedap nampak mapin pisang ni..akak sudah beberapa kali beli pisang..last2 asyik di makan gitu je..kali ni mesti nak simpan utk buat kek atau mapin..^^

dapurCikWan said...

waduh...terbau2 harum pisang ;))

Rohah said...

wadui kak, saya ni hantu muffin juga, percaya mmg sedap kalau makan mapin pisang..

Amie said...

lama tak memuffinkan diri... tengok muffin pisang cokjlat Liza ni... nampak gayanya kenalah cari pisang dulu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...