Thursday, August 25, 2011

Jom Intai Liza Buat Tart Gulung...

Sebelum meneruskan n3 ni,Liza nak mohom maaf la sbb bkn niat nak menunjuk yg Liza dah pandai mengetat ni, saje nk share cmner Liza buat tat  utk mereka2 yg tak ada keyakinan utk mengetat ni...juga sbgai rujukan utk diri sendiri dan anak2 di masa akan dtg...maklumlah buat tat setahun sekali, makcik ni jenis pelupa sikit..ok lah jom kita mengetat...


Step 1 : Bulat2kan jem supaya senang nak diletak atas doh nnt..buat ni ngan kakak sbb angah ada
              exam..


            Step 2 : Masukkan adunan tpg dalam acuan tat dan tekan. biarkan corak berada di bawah..



Step 3 : Letak inti dan gulung perlahan2..letak atas dulang pembakar dan sapu dgn bhn pengilat..masa sapu ni tak boleh kasar2 ye, nnt corak atas tu hilang..


                                                        Ni la bhn glaze yg Liza buat..





Step 4 : Bakar dgn suhu 180C selama 20 minit atau hingga masak..


                                      Step 5 : Sejukkan dan simpan dalam bekas kedap udara..









1 comment:

enny marlinah said...

ala xda sertakan bahan2 lak...btw cantek je tat 2..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...