Wednesday, October 2, 2013

Mee Kari Udang Galah....



Assalamualaikum wbt dan salam manis buat semua..sebenarnya mee kari ni dah lama bebenor Liza buat, baru perasan tak publish lg...ye la kan, katanya udang galah dr Sabah, takkan la tak habis lg, dah dekat setahun dah...hihii

Mee kari ni sama je resepi macam yg pernah Liza buat dulu, cuma tukarkan tulang/daging dgn udang galah je...




RESEPI MEE KARI UDANG GALAH
Bhn2:
7 ulas bwg merah
2 ulas bwg pth
1 inci halia
1 senduk cili mesin
5 s/b serbuk kari daging
Fishball, fishcake - potong kecil
Tulang = dgg tetel - direbus dahulu- kali ni Liza guna udg galah
Santan secukupnya
2 tangkai daun kari
Air asam jawa

Bhn2 sampingan

250 gm mee - celur
Taugeh - celur
Tauhu - digoreng
Telur -direbus
Limau kasturi
Lada hijau - potong nipis





3 comments:

adda syuhada said...

adda pun nak mee kari udang galah jgk...huhuuh

Bbwana adienia said...

sedapnya makan mee kari..udang galah plak tu..nyum-nyum..

Mamasya said...

Aslkum Liza

besarnya udang galah....mkn dg mee kari, udang tu confirm habis dulu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...