Monday, July 18, 2016

Jus Keladi Berkrim...sedapnyaaa



Assalamualaikum wbt dan Salam Aidilfitri utk semua..lama Liza tak jenguk dapo kesayangan ni, almaklumlah bz bebenor..
Masa raya ari tu sempat la kirim kat adik beli kat Thailand jenis2 air yg org merata dok jual ni..Liza cuma cakap nk air yg paling sedap, dan salah satunya dia beli perisa keladi ni la..

Jadi malam tadi Liza try la buat segelas. utk rasa je..masa mula2 buka plastik dah bau wangi, dalam hati harap2 air ni sdp n menepati selera anak2...ye la bdk2 ni mmg cerewet sgt, tp alhamdulillah mmg tak cukup segelas tu, sedap terlajok..hihihi







Jom tgk cmner Liza buat air ni, ni pun Liza sibuk dok tanya kakak yg meniaga kat Pengkalan Kubur ari tu...tq sgt2

RESEPI JUS KELADI BERKRIM

Bhn2:

2 s/b serbuk minuman perisa keladi ( mcm dlm gambar )
11/2 s/b susu pekat manis
1/2 s/b gula
1 s/b coffeemate
Air sedikit
Ais secukupnya






- campurkan serbuk minuman, gula, coffeemate dan susu pekat ke dlm satu bekas..
- campurkan sikit air panas dan kacau utk larutkan bhn2 td..campur sedikit air
- sementara tu bubuh ais kiub ke dlm gelas..
- masukkan bhn2 campuran minuman td ke dlm gelas berisi ais..
- taraaa, dah siap n ready utk minum..


* kalau nk tambah susu cair sikit kat atas tu pun ok, lagi sedap n lemak berkrim, tp Liza xde stok *


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...