Wednesday, May 8, 2013

Baked Potato / Kentang Bakar....



Assalamualaikum wbt, alhamdulillah dgn izinNya dpt lg kita bersua di alam maya ni...sebenarnya dah lama sgt dah buat baked potato ni, bak kata org dah jd baja dah pun...hihihhii

Ni semua gara2 dok tgk rancangan Barefoot Contessa tu..mula2 ingatkn susah sgt nak buat baked potato ni, rupanya sambil tido pun boleh buat...hihii


Mula2 kita cuci bersih kentang, tak yah kopek kulit ye..lepas tu kita rebus dgn sdkt garam dan air hingga setengah masak..pastu angkat kentang, balut dgn aluminium foil dan bake selama lebih kurang 15 minit..

Kalau nak tau kentang tu dh betul2 empuk @ tidak, ambil pisau muncung tajam dan cucuk kat kentang tu, kalau dah lembut, maknanya mmg dh masak la...

Keluarkan kentang dan belah 4, pasti picitkan mayonis @ sos kegemaran, kalau ada daun pasli, cincang dan tabor kt atas tu...tp Liza takde ye...

Dah sedia utk makan, senang kan...

2 comments:

Mayang ABDUL RAZAK said...

bestnyer.... senang bangat,,,

Bbwana adienia said...

salam..

simple dan sedap..yang penting menu yang sihat..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...