Monday, September 26, 2011

Makaroni Bakar


Ni la rupa makaroni bakar yg buat ari tu...Liza mmg selalu guna resepi ni sbb bg Liza ia cukup mudah disediakan dan tak perlukan telur yg bnyak..yg paling penting makaroni mmg best..jom kita terus tgk resepi yer..oh ye, resepi ni Liza amik dr Rasa Ogos 2006...mak oooooiiii lamanya...hihihi..pepun terima kasih pada penyumbang resepi yg marbeles ni..


MAKARONI  BAKAR

Bhn2

300 gm makaroni - rebus hingga empuk
250 gm daging cincang
4 biji telur - pukul hingga kembang (Liza blend jer )
3 sudu mkn rempah kari dgg
3 sudu mkn cili kisar - Liza tambah
2 labu bwg besar - cincang
1 tin susu cair
1 cwn air
sdkt keju parut utk tabur - xletak sbb xde stok
minyak utk menumis
garam dan gula secukup rasa

- panaskan minyak dan tumis bwg bersama rempah kari dan cili kisar hingga naik bau.
- masukkan dgg dan kacau rata hingga dgg masak.
   selepas tu, masukkan susu, garam dan gula secukup rata.
- masukkan makaroni, air dan kacau hingga mendidih.
- kemudian tuangkan adunan ke dlm loyang yg tlh disapu minyak.
- tuangkan telur dan tabur keju.
- bakar 180 C selama 45 minit.
- sejukkan dan sedia dinikmati..

6 comments:

E-na Lovely Kitchen said...

masuk sini mesti geram dgn ichigo kt atas tu..rasa nak gigit je skrin ni...

lama e-na x buat makaroni bakar..sedapkan...

eliyaezlinalias said...

sukeee sukeee sukeee!

Liza said...

e-na,jgn la geram..sabo yer..hiihihi..makaroni bakar ni anak2 Liza punya peberet lahhh..

rahel said...

Liza,memang sedap macaroni bakar tu ek...teringin gak nak tumpang sekaki...

Ucu Faridah said...

meleleh air liur dibuatnye..nak2 cheese tu tebal..maka tebal lah jugak air liur ku ni..(ehh tak senonoh nye ucu ni...)

AI said...

- sedap nye makaroni bakar...dah lama nk buat x buat2...hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...