Thursday, April 7, 2016

Agar Agar Nise / Gula Melaka...




Agar agar ni pun dah lama Liza buat, masa reunion geng sekolah ujung thn lepas,hihii
Nak buat agar2 ni takde la ssh mana pun kan, rasa manis tu blh adjust sendiri,kejap je dah siap n boleh sejukkan...ni resepi turun temurun dr arwah ma,kalau org lain buat tak tau la sama ke idak resepinya ye...mgkin sama dan mungkin jugak tidak kan..terpulang la pada selera masing2.







RESEPI AGAR AGAR NISE / GULA MELAKA
Bhn2:

Agar2 tali - 1/2 paket yg 20gm tu
Air - 3 cawan
Santan - 1 cawan
Telur - 1 biji 'A' ( pecahkan ke dlm sntan)
Nise / gula melaka - 3 keping
Sdkt gula

- masak agar2 dgn air hingga agar2 larut.
- masukkan nise/ gula melaka dan sdkt gula.
- bila nise dan gula dh hancur, masukkan sntan bersama telur.
- pastikan agar2 sentiasa dikacau.
- bila mendidih kali pertama, terus tutup api..
- sejukkan dan sedia dimamam...







** Pesan arwah ma, kalau masak agar2 ni, bila dh masuk santan dan telur,mesti selalu kena kacau dan jgn sampai sntn n telur pecah...maksudnya bila baru mendidih, terus tutup api...bru agar2 ni akan cantik.**

1 comment:

IBU SUNARTI DI KALIMANTAN said...

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya




(((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...