Wednesday, November 12, 2014

Cucur Kembong...


Terkena jugak tempias cucur kembong ni, puas hati akhirnya sebab sampai jugak seru utk buat cucur yg tengah pemes ni....hihihi
Sebenarnya buat cucur ni pun dah lama tapi bila internet meragam memang semua keje tak jadi, maka terperaplah gambar cucur ni..
Ni pun sekeping je yg dapat diuploadkan, yg lain memang fail..jadi nak tak nak, terpaksa lah jugak masukkan entry ni..

Liza tak pasti gerangan siapakah empunya resepi ni, sebab ada yg tak mentionkan nama pemilik resepi, cuma Liza amik resepi ni dari fb Aznie Khasri...tapi Liza buat versi ikan bilis bukan versi susu pekat manis..jom  tgk resepi.




RESEPI CUCUR KEMBONG BILIS

Bhn2:

3 cawan tepung gandum
3 cawan air panas didih
Segenggam ikan bilis*
4 ulas bawang merah*
Garam secukup rasa

- tumbuk kasar bhn bertanda *.
- masukkan bhn tumbuk tadi dan garam ke dalam tepung.
- masukkan air sedikit2 sambil digaul dgn garfu / sudu hingga bergaul mesra..
- bulat2kan adunan dan bolehlah lah digoreng hingga masak...


7 comments:

inahar ali said...

Tu diaa ehh..mmg kembung molat-molat kan..kenyang mamam 3 bijik ni..hehe!

lia ummiirfan said...

co dl nama cucurnya.. hihi..

Azian Elias said...

salam kenal..

nama dia cuq kembong ye.. macam2 kan..

zila norazila said...

klu zila buat kompom x bulat camtu liza.

Liza said...

kak ina, org yg menggentel pun molat montel gitu...hihii

Liza said...

wslm azian...memang nama dia cucur kembong sbb dia kembong kot....hihii

Liza said...

belum buat tak tau zila, ntah2 zila punya bulat tu lg cantik...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...