Tuesday, July 5, 2011

Sambal Telur Sebiji2 Fresh From Kualiku...

Haaa...kan betul fresh from kuali....hehehe..ni kes malas nk tunggu smpai masak la ni...resepi ni kalau xsilap amik dr resepi Cik Mat Gebu tp Liza wat ikut style Liza ......dh bnyak kali buat coz anak2 n papa dia suka sgt mkn telur yg separuh msk cenggini...kalau umi dia mkn telur  yg xberapa msk cmni,cnfirm muntah hijau....huuuiii,sampai cmtu sekali..muahahaha....resepi ni Liza main agak2 jer

Sambal telur

Telur
Bwg merah
Bwg pth sdkt
Cili mesin
Garam
Gula n perasa

-bwg merah n bwg pth ditumbuk
-panaskan minyak n tumis bwg yg ditumbuk td n cili mesin..
-biarkan sekejap hingga cili masak..
-masukkan garam,gula n perasa ikut selera msg2..
-pecahkan telur sebiji2 dan kecilkan api..
-jgn kacau dan biarkan telur msk sendiri..

3 comments:

Cheq Sue said...

kalau saya pun tak berapa nak buleh masuk sambal telur tak berapa nak masak ni...semacam je nak telan

Mama Hawa/Mama Nani said...

Salam Liza..
Tq sudi ke dapur mama & follow :)
mama pun suka buat sambal telur ala2 separuh msk cam gini..lagi2 kalau buat sambal tumis cair2 ... sedap anak2 & hubby berebut kalau msk cam gini...hehehe

Intai Dapur said...

Salam...mama...liza pun sebenarnya cm cheq sue jugak..xblh nk telan telur2 cmni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...