Thursday, January 9, 2014

Tortilla Nenas dan Ayam Panggang...


 
 
Assalamualaikum wbt...pekabar semua, diharapkan kita semua di dlm lindungan Allah swt...tortilla ni dah lama Liza buat cuma tak sempat nk publishkan kat sini...
 
Tetiba datang idea nk gabungkan nenas dgn ayam panggang dlm tortilla ni..Liza rasa kalau guna ayam goring tepung pun ok jugak kot, sama sedap..tp kebetulan masa tu Liza ada stok ayam panggang, jadi Liza gunakanlah utk sumbat dlm tortilla ni...
 
 

RESEPI TORTILLA NENAS DAN AYAM PANGGANG

Bhn2:

Tortilla secukupnya
Ayam panggang @ ayam grg tepung - ambil isi
Nenas dlm tin - toskan air
1/2 biji bawang besar - dadu
Minyak
Mayonis
Sos cili thai
Beberapa keping keju cheddar

- panaskan sedikit minyak dan tulis bawang besar yg di dadu hingga naik bau
- masukkan nenas yg dipotong kecil, gaul sebati dan tutup api, angkat dan gaulkan dgn mayonis..
- ambil sekeping tortilla, letakkan nenas mayonis td dan isi ayam..
- letakkan sedikit sos cili thai dan keju cheddar di atasnya dan gulung..
- gulung dgn aluminium foil dan panaskan sekejap dlm 5 min utk mencairkan keju..
- taraaa....dah pun siap



3 comments:

Gee® said...

Menu sihat ni... harus mencubanya...

tun_telani said...

Salam kak liza.. simple tp sure cepat laku nih..

zana fahmi said...

Mcm sedaaaap je. Harus dicuba ni Liza.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...