Thursday, December 5, 2013

Tat Telur Portugis...

Kali kedua Liza buat tart telur ni, bknnya apa, malas bebenor nak buat filling dia tu...hihihi
Nasib baik kulit dia tu guna kulit pastry yg readymade, kalau tidak mmg tak merasa la...



RESEPI TART TELUR PORTUGIS

Bhn2:
Bahan Untuk Crush :

1 paket puff pastry

Bahan filling :

1 cawan susu cair @ susu segar
4 biji telur
1 cawan gula halus
1 cawan air
1 tbs tapung kastard
½ tsp vanilla essence

 


Untuk buat crust :

Ambil sekeping puff pastry dan tekan2 rata puff pastry ke dlm acuan tart -Liza guna acuan mapin



Cara buat filling :

Pukul manja gula dan telur hingga sebati.

Masukkan semua bhn filling yang yg belum dimasukkan, kacau hingga sebati dan tapis adunan filling td.

Tuang bhn filling ke dlm acuan tart/ mapin yg telah diletakkan puff pastry td.


Bakar 190C selama 30 minit...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

4 comments:

tun_telani said...

Salam kak liza.. instant tat telur nih.. hihi... tun ada beberapa keping lg puff pastry, sayang betul nk guna. susah nk jumpa kt bintulu nih.. aritu tiba2 ada jual kt supermarket, terus rembat. pegi lg sekali dh xde stok.

umi's cup cake said...

Salam kak liza...macam senang je nak buat...tgh pikir nak buat untuk minum petang..tq ya...

Umie Jazz said...

Assalamualikum liza...mmg suka tart telur ni tapi aduyaiii angin rajin blum dtg...pos kt Uj seketui dua hehe

cikla said...

Sedap sgt tart ni..kalau g bakery mesti rembat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...