Wednesday, December 4, 2013

Ikan Daun Baru Goreng...


Masa beli ikan kat Bagan Lalang hari tu, akk yg jual perkenalkanlah ikan ni, ikan daun baru katanya..lebih kurang macam ikan kekek, akk tu cakap kat tempat lain susah nak jumpa ikan ni, tak tau lah betul ke idak ye...hihii

Liza beli dlm 8 ekor je, saiz pun tak la besar sangat..so, goreng je la..tapi ikan ni kena goreng garing2 ye, baru sedap, kata akk tu..



Ni la rupanya ikan daun baru yg telah siap digoreng dan tunggu masa nak ngap...

4 comments:

Aziela said...

Ikan nie memang susah nak dapat kak. Suami saya pernah bertuah masa memancing dapat ikan nie sampai 7 ekor. Terus balik rumah dan goreng macam akak nie. Makan panas2, isinya memang sedap. Kat pasar pun jarang jumpa ikan nie.

umi's cup cake said...

nampak sedap sgt ikan tu kak liza...umi belum pernah jumpa lagi..

Umie Jazz said...

Assalamualaikum Fiza klu ratah pns2 pun sedap ni....

Suaibatulkibtiah Ibrahim said...

kat sarawak byk jgk ikan ni.. slalu hb bawa blk..tp xthu nk masak mcmana.. nk google xthu nama ikan..hukhuk... godek2 sini jumpa plak k.liza goreng...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...