Saturday, December 29, 2012

Telur Bistik Sedap....


Sebenarnya dah banyak kali buat telur bistik ni, tapi tak ingat nk snap gambar....hihiii, dan kali ni buat lg sbb family Liza mmg suka lauk2 cmni, Liza lg la suka sbb senang nk masak....kuikuikui

Jom kita tgk resepi campak2 Liza ye...

RESEPI TELUR BISTIK SEDAP

Bhn2:

3 biji telur - kocok sikit
2 keping dgg burger - hiris kecik2
Garam
Sedikit serbuk lada hitam
- campur semua bhn telur dadar dan grg macam buat telur dadar biasa, ketepikan..

1/2 inci halia - hiris
1/2 labu bawang besar - hiris
2 ulas bawang putih - hiris
1 biji tomato - cincang halus
2 s/b cili mesin
3 s/b sos tomato
3 s/b sos cili
2 s/b sos tiram
Sdkt air
Garam, gula
Daun limau purut - koyak2kan
Sayur campur - optional, liza xletak sbb xde
Sdkt minyak

- panaskan sdkt minyak, tumis bhn2 hiris hingga naik bau, masukkan cili mesin dan masak lg hingga wangi..
- masukkan semua sos dan tomato cincang dan sdkt air serta daun limau purut.
- bila dah mendidih, masukkan garam dan gula serta sayur campur.
- masak hingga sdkt pekat dan boleh la tuang atas telur dadar td...

7 comments:

faa.rosli said...

sedapnya...tak pernah tengok kejadianya..asyik nampak nama je kat restoren..

bicara_myrazmie said...

terima kasih kak,nmpak sedap..:)

mama sara nur said...

salam hari minggu
tq share ye,,selalu order tak penah try sendiri lg
bolehlah lepas ni kita try feberet asben ni

mama sara nur said...

salam hari minggu
tq share ye,,selalu order tak penah try sendiri lg
bolehlah lepas ni kita try feberet asben ni

Amie said...

Sedap ni makan dengan nasi panas!

QasehnyaRania said...

mmneyelerekn..
salam kenal dan selamat tahun baru ;)

Mieza said...

sedapnyer telur bistik ni liza..lama tak singgah sini...masakan makin mengancam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...