Tuesday, December 25, 2012

Puding Roti Sunquick Pelangi...


Pandai2 jer Liza tukar nama puding ni kan, minta maaf la pada empunya resepi ye...bkn saje2 Liza nk tukar tp ni utk memudahkan Liza nnt...almaklumlah bnyak sgt puding roti pelangi ni kan....resepi ni Liza amik dr dapur MyR, resepinya oleh Mai...thnx ye Mai, mmg sedap puding ni, hubby ngn anak2 pun suka...


Liza mintak izin share resepi kat sini ye, thnx..

RESEPI PUDING ROTI SUNQUICK PELANGI

Bhn2:
  • 1 paket agar-agar
  • 2 biji telur
  • 1 tin susu cair
  • 5 sudu makan susu pekat manis (ikut selera individu)
  • 3 keping roti
  • 3 sudu gula (ikut selera individu)
  • 2 sudu besar sunquick
  • Pewarna hijau
  • Pewarna merah
  • Pewarna oren,biru
  • Sedikit esen vanila
Cara-cara
  1. Masak agar-agar dgn air (anggaran air hingga tenggelam agar-agar). Masukkan gula. Kacau sebati.
  2. Dgn menggunakan blender, kisar roti dgn telur,susu cair dan susu pekat manis hingga sebati.
  3. Tuang bahan yg dikisar tadi ke dalam periuk agar-agar td. Masak dgn api perlahan.
  4. Masukkan sunquick dan esen vanila. Biarkan masak seketika.
  5. Kemudian angkat dan tuang adunan yg di masak dlm loyang (tupperware pon boley).
  6. Drpd adunan td, asingkan 2 cawan berasingan adunan. 1 dicampurkan dgn pewarna merah, 1 lg dgn pewarna hijau.
  7. Tuang adunan berwarna td secara berselang seli ke atas adunan di dlm loyang.
  8. Sejukkan.

3 comments:

faa.rosli said...

yummy yummy....nak try laa..makan ngan custard sauce

Amie said...

Cantiknya kejadian warna-warni pelangi tu Liza...kreatif!

Tina Othman said...

sedapnya, cantik je tgk kombinasi kaler dia tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...